Loading color scheme

Odvážná realizace zdravotnického zařízení od Vogl Deckensysteme

Referenční zpráva SOHO Aesthetics:
Klinika plastické a estetické chirurgie - Dr. Johannes Schmitt
Dokončení: 2021
Architekti: 12:43 Architekten, Stuttgart
Design osvětlení: Candela GmbH, Stuttgart
Řídící systém: Diane Nagel, Stuttgart
Typ objektu: Ordinace
Produkty Vogl: zakřivené tvarované díly + zapuštěné osvětlení
Fotograf: Christina Kratzenberg

Polychromie Architecturale se setkává s proporcemi prostoru

Jen několik konkrétních požadavků klienta a velká volnost pro projektanta – Dr. Johannes Schmitt vytvořil ideální rámec pro vznik extravagantního projektu své kliniky plastické a estetické chirurgie. Ateliér 12:43 Architekten projekt realizoval v bývalých kancelářských prostorách na okraji stuttgartské čtvrti Heusteig.

Patro s ordinacemi bylo přehledně rozděleno na chirurgické křídlo a ordinační část. Zatímco v zadní části je kladen důraz na funkčnost, reprezentační část byla záměrně navržena jako živá.

Na základě Le Corbusierova barevného systému Polychromie Architecturale vytvořila společnost 12:43 Architekten barevný koncept zářivě žlutozelené, odvážné tyrkysové a jemné lososové barvy v kontrastu s jemnou šedou. V podobě těles s pomyslnou hloubkou zanechávají imaginární objemy své barevné otisky jakoby vytesané do stěn. Ve vzájemné kombinaci jasně vymezují zóny. Kolem centrálního bloku jsou vstupy do místností vizuálně spojeny do reprezentativních portálů – v samotném centrálním jádru tak vznikají chráněné niky, které mají vlastní využití.

Výrazné linie díky zručné prefabrikaci z Emskirchenu

Tyto niky přesvědčují cílenými a přesnými liniemi a zaujmou definovaným plánovaným zaoblením od svislého po vodorovné. Společnost Vogl Deckensysteme tyto lisované komponenty detailně navrhla, vyvinula a prefabrikovala do snadno sestavitelných dílů. Výsledkem míry prefabrikace jsou přesné a ostré ohyby portálových průchodů s odpovídající úsporou času při montáži, a tedy všestranně optimalizovaný proces na staveništi.

Koncept byl doplněn dalšími lisovanými komponenty z Emskirchenu pro ostře ohraničený povrch klenutého osvětlení. Návrh počítal se stručnými liniemi bez velkých okrajových hran a rušivých dodatečných prvků. Proto bylo vodorovné ukončení klenutého osvětlení provedeno pomocí frézovaných omítkových lišt s ostrým úhlem 35°.

Nepřímé lineární osvětlení tyto plochy dále zvýrazňuje a individuálně ovlivňuje každý barevný tón konceptu.